זאת אמרה שאנחנו נוטים לשמוע מלא מעט חברות ועסקים.
בעיקר מכאלו שקצת הרימו ידיים מניהול רשימות התפוצה שלהם.
או מכאלו ששולחים תוכן לרשימת התפוצה שלהם,
אבל לא עושים את זה באופן קבוע ולא רואים סיבה מספיק טובה להשקיע ברשימה שלהם.
ואם לומר את האמת, זה די הגיוני.
כל יום מתווספים עוד ועוד משווקים במייל, שרק מעמיסים על תיבות הדואר של הלקוחות.
והכלי העוצמתי, המייל, כבר איבד מהרלוונטיות שלו..
אך האם זה באמת כך?.
ב-24 שעות האחרונות,
כמה פעמים נכנסת להציץ בתיבת המייל שלך?
על פי מחקר שנעשה ע"י חברת Statista והתפרסם ב- BUSINESS INSIDER,
98.4% מהאנשים בודקים את המייל שלהם – לפחות פעם ביום.
33.8% בודקים בתדירות גבוהה לכל אורך היום.
אז ממה נובעת התחושה הזאת של "הדיוור כבר לא אפקטיבי"?
מה פוגע בתוצאות מרשימת התפוצה?
כנראה שגם בסיפורי 'האהבה ממבט ראשון' המרגשים ביותר,
לא תהיה הצעת נישואין במפגש הראשון.
לרוב יהיה תהליך כלשהו של חיזור רומנטי, היכרות האחד עם השניה ובדיקת התאמה.
אותו עיקרון שנכון למערכת יחסים רומנטית,
נכון גם למערכת יחסית עסקית.
בין אם מדובר בלידים שנרשמו כי התעניינו במוצר או בשירות שלנו,
ובין אם מדובר בכאלו שנרשמו לרשימת התפוצה שלנו,
יש תהליך אותו צריך לעבור מול הלקוח.
החיזור הרומנטי – זהו אותו תהליך שבו אנו נותנים ערך, מרגשים וסוחפים האחד את השניה.
אם במערכת יחסים זוגית החיזור הרומנטי יהיה להזמין לארוחה ולתת מתנה בחג האוהבים,
אז במערכת יחסים עסקית זה יכול להיות לדוגמה לתת ערך באמצעות סרטונים חינמים, תוכן במייל או מדרכים חינמים.
ההיכרות – זהו תהליך ההתמדה בו הזמן משחק תפקיד מכריע.
במחוזותינו העסקיים, זה יהיה התהליך בו הלקוח פוגש אותנו כדרך קבע בתוך תיבת המייל שלו,
ושם מקבל תוכן, טיפים, ונחשף לזוויות שונות של העסק שלנו.
בדיקת התאמה – מה לעשות, לא תמיד יש את הקליק. וזה בסדר גמור.
בשביל שהלקוח יבין אם יש בינינו התאמה, הוא יצטרך להיחשף לחומרים שונים שלנו, לגישה שלנו, למוצרים שלנו
ולסיפורי מקרה של לקוחות ממש כמוהו שרכשו מאיתנו.
ונסכם את זה בעיקרון החשוב:
אנשים אוהבים לקנות, הם לא אוהבים שמוכרים להם.
רובנו נזכרים ברשימת התפוצה, בעיקר כשרוצים למכור משהו.
בין אם זה להשיק מוצר חדש, לעדכן על פתיחת מחזורים בקורס שלנו, או להזמין לוובינר אחת לתקופה.
באמצעות מהלכי שיווק מהירים כאלו,
ניתן "לסחוט" מהרשימה לידים ומכירות, גם מבלי לתת להם תוכן או ערך כלשהו.
הבעיה תהיה בפעם הבאה שנרצה לעשות את זה שוב, ואז נרגיש שהרשימה לא מגיבה, וכמעט שלא ממירה.
המטרה במקום זה היא לגדל עץ לימונים,
ככה שתמיד יהיו לנו לימונים טריים ולא נקלע למצב בו "רשימת התפוצה לא עובדת".
כשמתקשרים אלינו ממוקדי מכירת הלוואות או מחברות תקשורת כאלה ואחרות,
לרובנו תהיה את התחושה הזאת של "מה רוצים למכור לי עכשיו",
ובד"כ גם יהיה לנו כתוב בטלפון "ספאם" או "לא לענות".
ככה בדיוק הלקוח מרגיש, כשהוא רואה שקיבל מייל מחברה שהוא רגיל לקבל ממנה בעיקר נסיונות מכירה.
עוד לפני שהוא נכנס למייל, רק מלראות את שם השולח, 'יורד לו החשק' להכנס למייל.
מה הסיבה שרוב העסקים לא שולחים מספיק תוכן ללקוח?
כי זה דורש אנרגיה לחשוב על כיוון לתוכן
זה לוקח זמן ומאמץ לשבת ולכתוב תוכן איכותי שבאמת נותן ערך
וזה בעיקר קצת 'מעיק' לעשות את זה שוב ושוב באופן קבוע, אחת לשבוע לפחות.
אחד מהדברים היותר מאתגרים עבור רוב העסקים והחברות, זה לשלוח תוכן באופן קבוע ורציף.
רובנו לא מייצרים עוגנים עבור שליחת התוכן. וכשאין לנו עוגן קבוע ביומן, זמנים קבועים ליצירה ושליחה של תוכן, אז הרבה פעמים הוא מתפספס לטובת פעילויות אחרות בעסק, וכך נשכח כמעט לגמרי.
הבעיה היא שכאשר אנחנו לא שולחים תוכן באופן קבוע
ולא עובדים אל מול איך שספקיות המייל רוצות, אז אנחנו עלולים למצוא את עצמנו נכנסים ל"ספאם".
בנוסף לכך, אחת מהדרכים האידיאליות להרוס מערכת יחסים, היא להיות בקשר רק לפעמים או רק כשצריך.
(זה קצת כמו לא לשמור על קשר עם מישהו או מישהי, ואז לשלוח להם פתאום הודעה ב-2 בלילה "ער?")
מאחר והמייל הוא כלי עבודה הכרחי, וכלי מרכזי בתקשורת היומיומית שלנו,
ספקיות המייל הגדולות רוצות לשמור על המייל ככלי רלוונטי.
ולכן הן מגנות על הצרכן הסופי ועושות חלוקה בין מיילים המוגדרים מבחינתם 'ספאם' לבין מיילים אותם הם מגדירים כ-'חשובים'
אם אתם קוראים את השורות הללו עכשיו,
יתכן ומעולם לא ביצעתם ניקוי לרשימת התפוצה שלכם.
כנראה שלא הוצאתם אקסל של רשימת הדיוור שלכם,
ובדקתם באמצעות מערכת חיצונית, על מנת להבין איזה מיילים תקולים, איזה לא קיימים, איזה הם מלכודות ספאם,
ויתכן שיש לכם ברשימה לא מעט מיילים שאינם פעילים או לא תקינים.
ככל שספקיות המייל רואות שמיילים ששולחים מגיעים לכתובות מייל לא תקינות או חסומות,
וככל שספקיות המייל רואות שהנמענים לא פותחים את המיילים,
כך זה מגביר את הסיכויים להגיע לתיבות הספאם של הלקוחות שכן מעוניינים לקבל מכם מיילים.
שגיאה נפוצה לא פחות, היא להניח שהאינטרקציה עם הלקוח מסתיימת לאחר הרכישה.
אך החברות הענקיות שכבר פיצחו את השיטה, הבינו שמערכת היחסים בינינו לבין הלקוח,
לא מסתיימת ברכישה, אלא רק מתחילה.
לקוח שכבר רכש מאיתנו, הוא לקוח שהביע אמון בנו ובמותג שלנו
ובהתאם, גם יש לו ציפיות כלשהן מאיתנו.
במידה והמותג יענה על הציפיות – הלקוח יהיה מרוצה.
במידה והמותג לא יענה על הציפיות – הלקוח יהיה מאוכז ואולי אף יפיץ מוניטין שלילי על המותג.
אך במידה והלקוח יהיה ממש מרוצה ויקבל יחס אכפתי, תוכן וערך רב, גם לאחר שקנה – זה כבר יכול להפוך אותו לשגריר שמספר עלינו ללקוחות פוטנציאלים נוספים ובכך מעלה עוד יותר את ערך המותג שלנו והאמון בו.
לידים מפרסום ממומן | לידים מרשימת התפוצה |
---|---|
קרים | בטמפ' הרבה יותר חמה |
לרוב אין היכרות | מכירים אותך |
צריך להשקיע בבניית אמון מולם | סומכים עליך |
יחס המרה נמוך יותר | יחס המרה גבוה יותר |
הוצאות של עשרות ומאות אלפי שקלים | עלויות של מאות או אלפי שקלים בודדים |
הנכס לא שלך | הנכס שלך |
מטרה: הגדלת החשיפה לקהלים חדשים והמכירות המיידיות בעסק. | מטרה: לייצר מכירות חוזרות, להגדיל חשיפה, לחמם קהלים שלא הומרו לקראת מכירה, לבנות קהילה אוהדת, לייצר אמון כלפי המותג, להשאר בתודעת הלקוח. |
כמובן שלא.
באמצעות פרסום ממומן אפשר להגיע לקהלים חדשים, לייצר כמויות של לידים (כמעט) ללא הגבלה,
ולהגיע לתוצאות יפות ולהצמיח את העסק.
אך לצד הצמחת העסק באמצעות הפרסום הממומן,
דיוור חכם ואיכותי, יכול ליצר קרקע פוריה ותשתית יציבה.
הוא למעשה החתיכה החסרה והמשלימה בפאזל של הפרסום.
כאנשי המכירות יתקשרו ללקוחות שלך,
שיחות המכירה שלהם יראו נראות אחרות
בשורה התחתונה, כל אלו מובילים ליותר כסף והכנסה באמצעות הדיוור.
בשלב הראשון נפגש לפגישת אסטרטגיה שבה נגדיר מהם העוגנים השיווקיים שנרצה ליצור עבור המותג שלכם.
✔ נבדוק את אחוזי הפתיחה של רשימת התפוצה שלכם,
✔ נעשה ניקוי חיצוני של מיילים חסומים, לא פעילים ושל מלכודות ספאם
✔ נבצע בדיקת דומיין ונראה הוא נמצא בבלאק ליסטים
✔ נבדוק האם ה-DNS שלכם מוגדר נכון, והאם ה-IP שלכם מוגדר או משתנה
(אין צורך שתבינו במושגים הטכנים, תשאירו את כאב הראש לנו)
בין אם נחליט ביחד לעבור מערכת דיוור ובין אם נשאר במערכת הקיימת,
נבנה עבורכם תשתית טכנית ראשונית, הכוללת מנגנוני הסרה למיילים,
חלוקת רשימות הדיוור לפי טמפרטורה,
ובניית תשתית "תחיית המתים" לנרשמים שלא פתחו מיילים תקופה ארוכה.
אלו הם 5 שלבי מטודולוגיית העבודה שלנו שבאמצעותה אנחנו מחזירים עטרה ליושנה כי ברגע שעושים את זה נכון ובהתמדה, ברגע שנותנים בשביל לתת, ולא בשביל לקבל, ברגע שזה קורה, מקבלים בחזרה. החזר ההשקעה על רשימת התפוצה, כזו שעובדת נכון, הוא בין הגבוהים ביותר שיש לשוק להציע.
"חמש בחמישי" "3 בשלישי" "מייל מחבר" "השיעורים שלא למדתי בבית הספר".. נמצא שם מתאים ונדוור תוכן קבוע על בסיס שבועי.
אם הרשימה שלנו כבר התקררה, או אם אנחנו רוצים לרענן ולסנן אותה, או סתם לחמם לקראת מהלך שיווקי כלשהו, נוכל ליצור סדרת מיילים חד פעמים שתענה על אותו הצורך הספציפי.
באמצעות מנגנון אוטומציה חכם, כל מי שלא יפתח את המיילים שלכם בפרק זמן שנגדיר, יקבל סדרת מיילים אוטומטית שמטרתה להחזיר אותו לחיים, או להוציא אותו מהרשימה
מאותו הרגע בו הלקוח השאיר פרטים בדף נחיתה, ועד לרגע שבו איש המכירות חוזר אליו (וגם במהלך הפולואפ) זהו זמן מעולה לשלוח מיילים שיחממו את הלקוח לקראת הנציג.
בשונה ממה שרוב העסקים חושבים, המכירה לא מסיימת את תהליך המכירה עם הלקוח, אלא רק מתחילה אותה. כאן יתחילו מיילים שיגרמו ללקוח עוד יותר להתאהב במוצר ובעסק שלכם.
הצוות שלנו ישתלב לתוך מערך השיווק שלך ובתיאום מולך נחליט מהם השירותים אותם נקדם באופן ממוקד באמצעות סדרת מיילים שיווקיים.
אחת לחודש הנרשמים יקבלו מייל תוכן מעמיק בצורת מגזין, שבחלק מהמקרים יעביר אותם לעמוד חיצוני ייעודי עבור מגזין. (עמוד שישמש אתכם לקידום בפלטפורמות נוספות)
כמו כל חברה אחרת, גם כאן נטו לחשוב שכל המרבה הרי זה משובח. לאחר הסברה של המטודולוגיה שלנו והעקרונות שעומדים מאחוריה, הגענו עם המכללה להסכמה על מהלך ניקוי הרשימה. כחלק מהמהלך ניקינו תחילה רשימות מייל מחשבונות שגויים ולאחר מכן שלחנו סדרת דיוורים לנרשמים לא פעילים במטרה להגיע לאחד מ-2 התוצאות, שאותם נרשמים יהפכו לפעילים, או שנמחק גם אותם. בשורה התחתונה ניקינו מעל 30% מהרשימה. מאות מלכודות ספאם שגרמו למערכות הדיוור להוריד את הדירוג.
בד"כ התוכן והמעורבות שמייצרים מול הרשימה, היא שקובעת את האפקטיביות שלה. אך ישנם לא מעט מקרים בהם מערכות התפוצה לא מתאימות לצרכים שלנו. (לדוגמה מערכת עם 'אחוזי עבירות' נמוכים (כמות המיילים שלא נופלים לספאם) או מערכת שלא מכילה אוטומציה שמתאימה לצרכינו). במקרה הזה המערכת לא התאימה לצרכינו ולכן עברנו לספק דיוור אחר, בו ניתן לשלוט בדיוורים בצורה יעילה יותר.
מנגנון שבו כל מי שלא פתח מיילים במשך 30 יום, התחיל לקבל תוכן ייחודי הכולל "התראה לפני יציאה מהרשימה".
אחת לחודש הנרשמים קיבלו סדרת מיילים נפרדת, שכל מטרתה היה לקדם קורסים ספציפים ולהגדיל מכירות.
שמתחברת לאסטרטגייה השיווקית והמיתוגית של המכללה, כזאת שמדברת את השפה של המכללה, לצד עקרונות פסיכולוגים. ולאחר מכן, התחלנו לייצר תוכן בהתאם לאסטרטגיה. האסטרטגיה כללה מאמר תוכן אחת שיצא אחת לשבוע.
והתוצאות?
הגדלנו את אחוזי הפתיחה של הדיוורים מ-7% ל-33%, ייצרנו יותר מעורבות מול הלקוחות, ובהתאם לכך, התחלנו לייצר הכנסות מערוץ השיווק הזה. הגדלנו את הROI על רשימת התפוצה במעל 700%
ווטסון היא סוכנות תוכן שמבינה אנשים.
אנחנו לא קבלני מילים ולא כותבים רק בשביל לכתוב,
אלא קבלני רגשות הבונים עבורך את החיבור ואת מערכת היחסים מול הקהל שלך.
היה זה איינשטיין שאמר:
"אין בי כישרון מיוחד, אבל יש בי הרבה סקרנות"
ווטסון שמה במרכז את ערך הסקרנות,
שאם לא הוא, לא היינו מתקדמים כאנושות.
נלמד את העסק שלך, את השפה שלך, נבין אותך
עד שנגיע לרמה שבה נוכל לדבר אותך.
בשלב הזה שבו ספגנו את הDNA והייחודיות שלך לתוכנו,
נתחיל להוציא אותו החוצה באמצעות תוכן עוצמתי, מניע, מרגש ומוכוון מטרה.
בין אם המטרה היא לייצר עבורך יותר לידים, רכישות, לחמם את הלקוחות, לפתור התנגדויות מכירה,
אנחנו כאן בשבילך.
ווטסון נוצרה מתוך הוואקום שיצרו משרדי הפרסום,
המתמקדים לרוב בפרפורמנס ובPPC (כחלק מעבודתם המתבקשת)
ומפספסים לא פעם את התוכן, החיבור ובניית מערכת היחסים מול הלקוח.
אנחנו מגיעים מעולם הפרסום הממומן,
ומבינים את הכוח של התוכן כחלק מהאסטרטגיה הכללית.
מסע היזמות של ירין,
התחיל בהקמת בית ספר ל־NLP שנכשלה בגדול.
הכישלון הזה עודד אותו להתמקצע בשיווק
והשילוב של אסטרטגיות השיווק עם פסיכולוגיית ההשפעה והשכנוע, הפך מהר מאד את ירין לאחד מאנשי השיווק הבולטים ביותר.
כשנה וחצי אחרי הכישלון הנחרץ,
ירין הקים את מכללת סינרגיה, להתפתחות אישית, זוגית וחברתית – שמלמדת עשרות אלפי גברים ונשים בישראל, באמצעות עשרות קורסים דיגיטליים ותוכניות ליווי היברידיות.
בנוסף, ירין הקים את:
לבלאפ – סוכנות שיווק לבעלי עסקים שרוצים להרוויח יותר ולעבוד פחות.
קורס "קופי נינג'ה" – להכשרת קופירייטרים מקצועיים.
וסדנת "חם וחינם" – לגיוס לידים רותחים ב־0 ₪.
בנוסף, ירין הוא הבעלים של ווטסון, של ווטסון E-Com, ושל המרכול –סוכנויות התוכן האוונגרדיות; ושותף בבית התוכנה Only Spell שמפתח אתרים ותוכנות בארץ ובחו"ל.
* לא בהכרח שתהיה בינינו התאמה, אבל גם אם לא,
נשתדל לשחרר אתכם עם הרבה מאוד ערך
אם הגעת עד לכאן, יתכן ומשהו בטקסט הוביל אותך ואולי קצת סיקרן או נגע בך.
זה בדיוק מה שנשמח לעשות עבורך ברשימת התפוצה שלך.
ויתכן ויש לך עדיין התלבטות בנוגע לשירות, וזה לגיטימי לגמרי.
לא מעט מהחברות שעובדות איתנו, התלבטו בתחילת הדרך עם דילמות כמו:
האם השירות הזה ישתלם עבורם, והאם כדאי בכלל להשקיע מהסוג הנ"ל.
מה שעזר להם לקבל את ההחלטה (ובאופן כללי להשאר לקוחות בשירות לתקופה ארוכה)
זה הבנת השירות שמצד אחד, מאפשר הגדלת הכנסות בהחזר השקעה שלא קיים בשום ערוץ שיווקי אחר
ומהצד השני, חימום הרשימות ובניית קהילה שמקבלת מאיתנו ערך ותוכן על בסיס קבוע,
קהילה ששמחה לקנות מהחברה שלך שירותים או מוצרים, גם אם הם יקרים יותר.
קהילה שממליצה בשמחה על המותג שלך, גם מבלי שביקשו מהם.
אם זה נשמע לך כמו משהו שיכול להיות רלוונטי עבורך,
נשמח לשוחח, ולראות אם ואיך אנחנו יכולים לעזור.
Ⓒ דף זה נבנה בדם יזע ודמעות של אושר, ע"י ווטסון תוכן.