7 בום: איך מגדילים את אחוזי הפתיחה של הדיוורים

יש המון אנשים טובים, שכותבים תוכן מעולה, אבל הדיוורים שלהם לא מגיעים לשום מקום.

הם כותבים מיילים מדהימים. תכנים עמוקים, מצחיקים, שימושיים ומרעננים – אבל מפספסים ברמה הטכניתיכול להיות שהם יטענו שתוכן איכותי הוא הבסיס לרשימת דיוור מוצלחת, וזה נכון, אבל כדי שהתוכן יגיע ליעדחייבים לנהל את הרשימה.

מה זה אומר לנהל את הרשימה?

לדעת שביצענו את כל הפעולות הקריטיות, שבלעדיהן לדיוורים הנשלחים אין קיום ממשי במציאות. כי אם אף אחד לא רואה או קורא את הדיוורים שלנו – אין להם משמעות…

7 טכניקות שיעלו את אחוזי הפתיחה של הדיוורים

1. לשלוח מיילים תחת שם הדומיין

רוב המדוורים בישראל, שולחים מיילים תחת שם הדומיין של מערכת הדיוור. במקרה שדירוג הדומיין שלנו נמוך, זה דווקא יכול לשמור על אחוזי הפתיחה ברמה סבירה, אבל אם רוצים להגיע לאחוזי פתיחה גבוהים יותר – כדאי לשפר את דירוג הדומיין ולשלוח מיילים תחת שם הדומיין שלכם. 

מה הבעיה עם לשלוח תחת שם הדומיין של המערכת?

כשאנחנו שולחים מיילים בדומיין של המערכת, אנחנו מוגבלים למקסימום אחוזי הפתיחה הממוצעים של המערכת. 

אז מה עושים?

פונים לתמיכה של המערכת בה אתם מדוורים, ובודקים האם ניתן לשלוח מיילים תחת שם הדומיין שלכם.
במידה וזה לא אפשרי, נסו מערכות אחרות (למשל activecampaign, שמאפשרת את זה).

הערה חשובה: לפני שאתם מעבירים לשם הדומיין שלכם, כדאי לבדוק את דירוג הדומיין שלכם, ולשפר אותו במידת הצורך.

2. להסיר אנשים שלא פותחים

זה אולי נשמע מוזר, אבל כדי להגדיל את מספר הקוראים של המיילים שלנו, עלינו להסיר מהרשימה חלק מהם. 

למה?

אנשים שלא פותחים את הדיוורים שלנו באופן קבוע, פוגעים בדירוג, ומסמנים לספקית המייל שהמיילים לא רלוונטיים במקרה הטוב, או ספאם במקרה הגרוע.

כדאי לבצע ניקוי לרשימה – להסיר כתובות שגויות, ולבנות אוטומציה שבודקת מי לא פתח מיילים ב-60 הימים האחרונים, לשלוח לו סדרה של מיילים כדי לנסות להחזיר אותו לחיים ולהסיר אותו אם הוא לא מגיב.

3. ליצור עוגן תוכן

הקפה של הבוקר, משהו מתוק אחרי ארוחת צהריים, טלפון להורים בכל יום שישי או לצפור בפקק. יש הרגלים שאנחנו אוהבים, ויש הרגלים שאנחנו מתעבים – המשותף לכולם – אנחנו עושים אותם כמעט בלי שנשים לכך לב.

ניתן לנצל את הנטייה האנושית להישמע להרגלים, כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה של רשימת הדיוור שלנו. בעזרת יצירת עוגן תוכן – פינת מייל שבועית שתכלול תוכן מעניין, טיפים ומידע שימושי. 

פינה קבועה תאפשר לחמם את מערכת היחסים עם הרשימה ולהרגיל את הנמענים לקרוא את המיילים שלנו בזמן קבוע (ואולי אפילו לחכות להם).

4. לבחון את עבירות המיילים

עבירות או Deliverability הוא מושג המגדיר כמה מהמיילים שאנחנו שולחים מגיעים לתיבת הדואר הנכנס (ולא לתיבת הספאם). בלתי אפשרי להגיע ל-100% עבירות, אבל נשאף לשפר אותה ככל האפשר.

למה קשה למדוד עבירות?

כשאנחנו שולחים מייל, השרת המקבל קודם כל מדווח "קיבלתי" ורק אחר כך מסנן את הספאם. לכן, רוב מערכות הדיוור לא מספקות ב"דאש בורד" שלהן מידע על כמות המיילים שהגיעו לספאם.

אז איך נדע אם יש בעיה?

נורת אזהרה צריכה להידלק אם אחוזי הפתיחה נמוכים מאוד (מתחת ל-20%), ובעיקר אם הם צונחים באופן פתאומי ללא הסבר מתקבל על הדעת.

ישנם כלים שונים שמאפשרים לבצע בדיקת עבירות, חלקם מאפשרים לבצע בדיקה שטחית יותר, וחלקם מבצעים בדיקות עומק. 

5. לבדוק שהדומיין לא נמצא בבלאקליסט

רשימה שחורה היא רשימת כתובות דומיין או IP המוכרת ככתובות השולחות ספאם. ישנן רשימות שחורות רבות, וקל מאוד להיכנס אליהן. יחד עם זאת, גם אם נכנסתם לרשימה שחורה – זה לא אומר שלא מקבלים את המיילים שלכם בכלל. רוב המדוורים מגיעים לרשימה שחורה זו או אחרת.

ספקיות המייל מסננות את הדואר הנכנס, ובודקות גם רשימות שחורות. אם נכנסתם לרשימות שחורות זה עלול לפגוע בהגעת הדיוורים שלכם לתיבת הדואר הנכנס – לכן חשוב לבדוק שאתם לא נמצאים בבלאק ליסט – ואם כן, לטפל בזה.

איך יודעים אם נכנסנו לרשימה שחורה?

באתר mxtoolbox תמצאו כלי חינמי שמאפשר לבדוק במהירות האם אתם נמצאים ברשימה שחורה. 

מה עושים?

  • נכנסים לקישור הזה  
  • מקלידים את הדומיין שלכם
  • מקבלים תוצאה

מה השלב הבא?

אם גיליתם שאתם נמצאים ברשימה שחורה, או שיש בעיות בשרת עליו אתם יושבים – יש פעולות שונות אותן ניתן לבצע. עבור חלק מכם זו סינית, אבל לפחות הבעיה צפה. אתם לא חייבים להיות אלה שמטפלים בזה.

6. להשתמש בנכסים דיגיטליים נוספים

עסקים רבים מתקשים לנהל גם בלוג וגם רשימת תפוצה (שלא לדבר על פייסבוק, אינסטגרם וטיק-טוק…). פתרון יעיל יהיה לחבר ביניהם. להעלות פוסטים לבלוג באופן קבוע, ולשלוח אותם לרשימת התפוצה. כמובן בתוספת פוסט קצר ומעניין שיחבר לתוכן.

7. להפוך כתובות לאנשים

רשימת תפוצה מבוססת קודם על על כתובות מייל, אבל כדי להפוך אותה ליעילה באמת – נשאף להשיג פרטים רבים יותר על האנשים שעומדים מאחורי כתובות המייל. 

מי הם? במה הם מתעניינים? על מה הם חולמים? מה הם רוצים לדעת? מה לא מצליחים לעשות? במה הם ממש טובים?

כל פיסת מידע על המדוורים שלנו, יכולה להתגלות כחשובה. למה?

ככל שנדע יותר על המדוורים, נוכל לספק להם תוכן רלוונטי ובעל ערך, להתאים להם את המוצרים והשירותים הנכונים עבורם ובמקביל – נוכל לחסוך מהם תוכן לא רלוונטי שהיה מרחיק אותם. 

איך עושים את זה?

על ידי שליחת סקרים ללקוחות, ניתן לקבל מושג על תחומי העניין שלהם, ולאחר מכן ליצור תוכן ממוקד.

*הערה חשובה: הרבה מדוורים מתלוננים שהמדוורים לא עונים על סקרים. באמת לא קל לקבל תגובות, אבל אם תיצרו סקר מעניין, קצר וממוקד יש סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל תשובות.

מוכנים לנהל את הרשימה?

ברגע שנבחר לנהל את הרשימה – לבצע פעולות טכניות שעד היום לא הכרנו נוכל לגרום למילים שלנו להישמע. התוכן שלנו יגיע לעיניים אליהן הוא נועד ויכה גלים בעולם. 

זה עניין אותך

אולי זה יעניין גם את החברים :)

רוצים להגדיל את ההכנסות מרשימת התפוצה?

קבלו [בחינם] את 21 הפעולות המהירות בעזרתן הגדלנו ללקוחות את ההכנסות מרשימת התפוצה ב-100-400%. פשוט נרשמים כאן, ומקבלים בכל יום כלי פרקטי ממוקד וקל ליישום – ישר למייל.