מהן סדרות מייל, ואיך הן יכולות לעזור לכם להגדיל הכנסות מהדיוורים?

איזה סדרה אתם רואים עכשיו? אצלנו במשרד מדברים בתקופה האחרונה על לופין, בוג'ק הורסמן (כן, באיחור), בריג'רטון וחזרות. אה, ויש דיון תמידי האם משחקי הכס זו הסדרה הטובה בעולם, או שבכלל לא כדאי לראות אותה.

רוב הסיכויים שיש לכם מה לומר לפחות על אחת מהסדרות האלה – כי ראיתם אותן, או שלפחות דיברתם עליהן. 

איך אנחנו יודעים?

פשוט כי סדרות הפכו להיות הנושא המדובר ביותר במדורי תרבות – באתרי אינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה. יותר מסרטים, יותר מספרים, יותר ממוזיקה. סדרות הן הכוכב הגדול של 2021.

אז אנחנו רואים יותר ויותר סדרות, אבל למה בעצם אנחנו כל כך אוהבים לראות סדרות?

אם נשאל אנשים את השאלה הזאת, נקבל תשובות שונות.

יש כאלה שמתחברים לדמויות ונהנים לעקוב אחריהן, אחרים רוצים לדעת מה יקרה בהמשך הסדרה ויש את אלה שפשוט אוהבים לדעת שלא משנה מה יקרה במהלך היום – הם יסיימו אותו עם השלט על הספה.

אבל אם ננסה לחשוב על הסיבה השורשית לאהבה האנושית לסדרות, נדבר על שלמות.

על פי ויקיפדיה, סדרה היא קבוצה של עצמים בעלי מכנה משותף, שכאשר הם מתקיימים זה בצד זה, או זה אחר זה – הם יוצרים רצף או שלמות.

מי שאסף קלפים של סופרגול בילדותו, שאף להשלים את הסדרה כדי להשלים את האלבום. מי שהתחיל משחק מחשב, רצה לסיים את כל השלבים כדי להשלים את המשחק. ומי שרואה סדרה, רוצה לראות הכל כדי לדעת מה יקרה בסוף. 

סדרת טלוויזיה מורכבת ממספר תוכניות קצרות, בעלות קו עלילתי מתוכנן, במהלכן עוברות הדמויות תהליכים ונרקמות ביניהן מערכות יחסים. 

מכירים את התחושה הזאת שהסדרה ממש נגעה בכם, או השפיעה על החשיבה שלכם. זה בגלל שעברתם תהליך יחד עם הדמויות. זה קורה בסדרות טובות במיוחד, או בסדרות שממש נגעו בתחומי העניין והאישיות שלכם.

את העיקרון הזה של סדרות, אפשר לקחת גם לדיוורים שלנו. בעזרת סדרות מייל נוכל להעביר את הנמענים שלנו תהליך שבסופו הקשר בינינו יתחזק.

אז מהי סדרת מיילים?

הגדרה: סדרת מיילים היא מספר מיילים עוקבים שנשלחים לפלח מסוים מרשימת הדיוור שלנו. 

*בחלק מהמקרים נשלח את הסדרה לכולם, אולם נדגיש בתחילת הסדרה באיזה נושא היא תעסוק ונבקש מהדוורים להסיר עצמם מהסדרה (ולהישאר ברשימה הכללית) אם הם לא מתעניינים בנושא.

בעזרת יצירה של סדרות מייל נוכל להפוך את הרשימה לכלי שיווקי ממוקד ויעיל – נשלח מיילים לחיזוק מכירה, נחזק את הקשר עם לקוחות עבר בעזרת תכנים מעניינים ונגיע לקהלים חדשים בעזרת מהלכים חדשים.

בשורות הבאות נסקור 3 סוגי סדרות מייל שאנחנו עושים בהם שימוש בווטסון. 

1. סדרת אפטר ליד

מטרה: לפתור התנגדויות ולחמם את הליד לקראת ואחרי השיחה עם איש המכירות. 

סדרת אפטר ליד תכלול בדרך כלל 4 מיילים, שיתקפו את ההתנגדויות הנפוצות של לקוחות מזוויות חדשות, אליהן הם לא נחשפו בדף המכירה.

עיקרון: ככל שנעמיק את התוכן ונחשוף את הלקוח הפוטנציאלי לתוכן מעניין ורלוונטי, כך נגדיל את הסיכוי שהוא יבחר לרכוש מאיתנו.

מתי שולחים? המייל הראשון ישלח מיד אחרי השארת הליד, והמיילים הבאים ישלחו במהלך השבוע שלאחר מכן.

דגש חשוב: אמנם המטרה שלנו היא לעודד מכירה, אבל ניזהר שלא ליצור אצל הקורא תחושה שאנחנו מנסים לשכנע אותו. מטרת המיילים לתת מידע רלוונטי ולענות על התנגדויות, בלי לעודד רכישה. אם נכתוב דברים נכונים ונכוחים, יש סיכוי שנצליח. אם ננסה לשכנע, הסיכוי להגדיל את ההתנגדות יעלה.

מבנה המיילים

  • מייל 1 

המייל הראשון יתחיל עם היכרות, תיאום ציפיות והסבר שניתן להסיר את עצמך מהסדרה בכל זמן שתבחר. 

בגוף המייל נבחר התנגדות אליה נתייחס ונתקוף אותה מזווית מעניינת, תוך התייחסות קונקרטית למצב ולקהל היעד. 

  • מיילים 2-4

במיילים הבאים ניגע בהתנגדויות וניתן תוכן מעניין. בסוף כל מייל נניע לדף הנחיתה וליצירת קשר לצורך שיחה נוספת. 

2. סדרת אפטר סייל

מטרה: לחזק את הקשר עם הלקוח, לבנות קהילה ולעודד רכישה חוזרת.

סדרת אפטר סייל תכלול בדרך כלל 4 מיילים שישלחו ללקוח אחרי מכירה, ויתרכזו במוצר או בשירות הנרכש, יספקו מידע על אופן השימוש, יספרו על שירותים משלימים ויעודדו את הרוכש לדרג את השירות ולהמליץ עלינו.

עיקרון: כאשר לקוח מבצע רכישה הוא מביע בנו אמון. חשוב לנצל את הרגע הזה, ולשלוח סדרת מסרים ממוקדים כדי לחדור עמוק יותר לתודעה שלו – ולהישאר שם גם לעתיד.

מתי שולחים? המייל הראשון ישלח מיד אחרי ביצוע הרכישה, והמיילים האחרים ישלחו פעם בשבוע בחודש הבא. 

דגש חשוב: כדאי להיות ספציפיים ככל האפשר בסדרה הזאת, כדי שהיא באמת תהיה רלוונטית. אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים מגוונים, כדאי ליצור סדרת אפטר סייל ייעודית לכל שירות. (אם יש יותר מדי, תבחרו לאיזה שירותים אתם רוצים לשלוח סדרה ולהתמקד בהם).

אפשרות נוספת, היא ליצור סדרת אפטר סייל כללית יותר, שמטרתה הצגה של העסק והפעילות שלו. הבעיה של סדרות כלליות, שפעמים רבות הן לא מדברות לבנאדם.

מבנה המיילים

את המייל הראשון נתחיל עם הבעת תודה על האמון וציון העובדה שאפשר לפנות אלינו בכל זמן לשאלות.

מעבר לכך, נשאף ליצור תכנים רלוונטיים, בהתאם לעסק ולקהלי היעד. כדאי לנצל את הסדרה כדי להפנות לתכנים אחרים שיצרתם – בהנחה שהם עשויים לעניין את המדוורים.

3. סדרת בליצקריג

מטרה: לקדם שירות או מוצר בעזרת סדרת מסרים ממוקדים בזמן קצר.

סדרת בליצקריג תכלול בדרך כלל 3 מיילים שישלחו בתוך 3 ימים, ויכללו מידע מעניין ובעל ערך על השירות או המוצר.

למה בליצקריג? 

בליצקריג או מלחמת בזק היא אם תורת הלחימה ההתקפית המודרנית. היא מבוססת על תנועה והתקדמות מהירה, תוך ניצול כוח האש של טנקים ומטוסים – כדי לשבור את קו ההגנה של היריב. 

וזה בדיוק מה שעושים בסדרה הזאת: 3 מיילים ממוקדים, בתוך 3 ימים, שחודרים לתיבת המייל של הלקוח ומגיעים ישר ללב שלו.

מתי שולחים? כאשר רוצים לקדם שירות או מוצר מסוים. 

  1. המייל הראשון ישלח ברביעי ב-6 בבוקר. 
  2. מייל חוזר למי שלא פתח את המייל הראשון ישלח בחמישי ב-6 בבוקר. 
  3. בחמישי בצהריים ישלח מייל לכל מי שפתח את המייל הראשון (באחד הסבבים).
  4. בשישי ב-6 בבוקר ישלח המייל ה-3 (והאחרון) לכל מי שפתח את אחד המיילים.

דגש חשוב: במהלך המיילים כדאי להפנות בעדינות לדף הנחיתה של השירות, וליצירת קשר במייל. שימו לב שאתם לא נגררים למקום של "דברו איתנו", ובאמת מספקים תוכן מעניין.

מבנה המיילים

את המייל הראשון נתחיל עם תיאום ציפיות. נספר למה נוצרה הסדרה הזאת, ולמה אנחנו חושבים שהיא מעניינת. זה לא סוד שהמיילים כתובים כדי לקדם שירות ומוצר, רק חשוב להדגיש שיהיה כאן תוכן אמיתי. כדאי לגעת במקום בו התוכן אמור לפגוש את קהל היעד. נסו לחשוב באיזה אתגרים הם נתקלים, ואיך המוצר או השירות יכול לעזור.

במייל האחרון נסביר שוב, שהסדרה הזאת נכתבה כדי לקדם את המוצר. נעלה שוב את הבעיה עליה הוא עונה, ונציע את הפתרון שלנו (בחביבות ובעדינות).

במיילים עצמם ננסה לגעת בנושא מכיוונים שונים. לדבר על אתגרים ופתרונות, הקשרים מעניינים ועוד.

ומילה קטנה לסיום

סדרות מייל הן דרך מצוינת להגדיל את ההכנסות מהרשימה, בתנאי שעושים את זה נכון. אנחנו ממליצים לבצע חשיבת עומק, ולבחור איזה מוצרים לקדם ואיזה תוכן ליצור – על מנת ליצור סדרות עם אימפקט אמיתי.

במקביל ליצירה של תכנים חדשים, חשוב לבצע גם עבודה טכנית. לבצע פעולות שונות, שישפרו את אחוזי הפתיחה שלכם. כאן תמצאו 7 שיטות להגדלת אחוזי הפתיחה.

זה עניין אותך

אולי זה יעניין גם את החברים :)

רוצים להגדיל את ההכנסות מרשימת התפוצה?

קבלו [בחינם] את 21 הפעולות המהירות בעזרתן הגדלנו ללקוחות את ההכנסות מרשימת התפוצה ב-100-400%. פשוט נרשמים כאן, ומקבלים בכל יום כלי פרקטי ממוקד וקל ליישום – ישר למייל.